17.12.2017

TEST KOLESA EPIC COMP CARBON 2018

Gregor je potestiral kolo in zapisal nekaj občutkov kako se počuti na kolesu.

Ker je zimsko obdobje, je na gorskem kolesu veliko lažje in bolj zabavno preživeti zimo. Ker so hitrosti manjše in napori malce večji kot na cestnem kolesu, zaradi neprestanega neravnega terena, geometrije kolesa ter karakteristike gorskega kolesa je vožnja prijetnejša in "manj mrzla". V ponudbi je malo morje gorskih koles, od prednje vzmetenih do polnovzmetenih, karbonska ali aluminijasta, trail, spust, enduro, cross country in še bi lahko naštevali... Gregor je opisal s svojimi besedami kako je doživel prenovljenega EPICA za leto 2018 . . . .

 

Povezava do bloga: https://www.strava.com/athletes/1071179/posts/867355

 

tekst

 

"Na deževne dni kot so sedaj zunaj, je čas da opišem malce kolo, ki ga vozim zadnji mesec. S kolesom sem naredil približno 15 voženj in 2 dirki, tako da nekaj obbčutkov se je nabralo o dotičnem kolesu.

Kot prvo kolo je kar precej prenovljeno za leto 2018. Model COMP CARBON je sicer vstopni model od družine karbonskih EPICOV in spada v družino kros country-jašev z 100mm hoda spredaj in zadaj... zakaj ne pišem poleg EPIC še FSR kot pretekla leta, zato ker te oznake ni več, ker je sistem prenovljen in zasnovan na novo. Sedaj so nove oznake 1. EPIC HT (hardtail, prednjevzmeteno kolo) ter 2. EPIC (polnovzmeteno cross country kolo). Kaj sploh je pomenilo FSR... Specializedovo vpetje zadnje nihajke oz njihova izvedba HORST link. 4 točkovnega sistema ni več pod oznako FSR. Sistem je nameščen na zadnji vilici in sporoča zadnjemu amortizerju kdaj naj deluje in kdaj ne, po domače povedano ko začuti oviro od spodaj, gume, hitro odpre amortizer, ko pa ga poganjamo in se sila prenaša od voznika od zgoraj oz kolesarja pa je amortizer avtomatsko zaprt. Specialized to imenuje BRAIN, se pravi pametni amortizerji, ki delujejo sami :) Model EXPERT, PRO in S-WORKS imajo tudi prednji amortizer BRAIN, COMP CARBON, ki ga vozim ima le zadaj to "pamet".

Kaj je generalno novega pri kolesu, skoraj vse :D novi lažji okvir od predhodnih modelov, pri zadnji osi ni več ležaja. Sedežna opora je sedaj premera 30.9mm tako boste lažje najdli potopno sedežno oporo, če si jo želite, vsi bovdni so v enem kosu in so speljani v okvir pri krmilnem ležaju, enako kot pri bratu EPIC HT modelu. Zadnji amortizer prihaja po novem iz družine ROCK SHOX, kar do sedaj ni bila navada pri Specializedu EPIC. Največja novost Brain-a je nova lokacija, in sicer za zadnjo osjo, tako še hitreje in natančneje zazna vse ovire in prepreke.. Ima svojo pritrditev na okvir. Tudi tukaj so občutno prihranili na teži.

Pa še nekaj splošnih besed o samem kolesu in o vožnji z njim. Kot prvo ko sem dobil kolo na test, so mi fantje v JB centru naredili tubelesa, se pravi zračnice pobrati ven, naliti "mleka" in zamenjati ventilčke, tako se lahko vožim na nižjem tlaku, pridobim več oprijema in zelo majhna verjetnost defekta. Kdor še nima in mu obroči ter guma to omogoča, toplo priporočam, veliko efekta za par 10€ stroška! Pnevmatike FAST TRACK so vsestranske in se obnesejo v vseh terenih edino na ledu malce slabše :) to sem občutil lansko leto, ko sem vozil Vittoria Saguaro, ki niso bile hitre so pa zelo držale v ledu in na zelo spolzkih koreninah in kamnih. Tlak v pnevmatikah vozim vseskozi okoli 1,5-1,7 bara, v kolikor "pripumpam" na 2,0 ali več, je kolo nenormalno trši in po mojih občutkih manj oprijema v zavojih. Vseskozi rad vozim na meji oprijema kajti le tako napreduješ skozi zavoje in pridobiš sekunde proti ostalim in posledično privarčuješ veliko energije. Geometrija kolesa je naravnana precej dirkaško, ampak kljub temu lahko odvozim vse strme odseke navzdol, krmilno oporo imam spuščeno skoraj do okvirja in obrnjeno negativno, da lahko na kratkih in strmih vzponih lažje zvozim vse prepreke. Še ena zelo pomembnih detajlov da je kolo še bolj obvladljiv je nastavitev zavornih ročic. Veliko ljudi ne da temu povdarka vendar zelo pomemben detajl. Vsi gorski kolesarji, ki ste dlje časa na tej sceni kot jaz, verjetno že vedo kako je prav in kako jim paše, za vse novince v tem svetu pa priporočam poglejte si kako pravilno nastaviti ročice, ali pa se oglasite meni in svetujem.
Pogon 1 x 11 naravnost čudovit. Veliko ljudi me vpraša ali je prenos 1 x 11 dovolj, seveda da je :) manj dela in skrbi. Serijsko je prenos 32 zob zpredaj in 10 - 42 zadaj, kar je dovolj za strme klance in po ravnini se razvrti šele pri 48km/h, kar pa malo kdaj izkoristiš in uporabiš na MTB kolesu, če se ne voziš po asfaltu, kamor to kolo ne sodi! Skratka še bi lahko govoril o menjalnikih in zavorah ter vzmetenju, ampak naj bo to dovlj za tokrat. Bilo je že veliko napisanega o tem kolesu. Tukaj sem skušal napisati z svojimi vesedami in po konkretnem testu. Aja še teža kolesa katerega opisujem v velikosti L. 11.7kg, kar je presenetljivo malo za tako opremljen kolo.

Do naslednjič pozdravljeni in vsi v blato za zdravo telo :)"

 

Tekst povzet iz spletne strani www.strava.com

povezava do tekstka: https://goo.gl/Szwc9o

napisano: Gregor Sikošek, 7kratni državni amaterski prvak v cestni dirki, kronometru in vzponu, državni prvak v MTB cross country in državni prvak v ciklokrosu!

Gallery

Zadnje novice


14.01.2019

VARNOSTNI ODPOKLIC ZA NEKATERA KOLESA SPECIALIZED

Preberi več


04.12.2018

REVOLUCIONARNI SEDEŽ POWER MIMIC ZA NEŽNEJŠI SPOL

Preberi več


03.12.2018

NOVO V 2019 ČELADE MIPS IN ANGI sistem

Specialized je za leto 2019 pripravil novost v še izboljšal varnost vseh čelad SPECIALIZED z sistemom MIPS in ANGI, ki je v povezavi z vašim pametnim telefonom pripomoček, ki vam lahko reši življenje...

Preberi več


16.11.2018

BLACK FRIDAY v JB centru 23.11.2018

Tudi letos smo za vas pripravili posebno ponudbo, akcije kot jih še ni bilo, spremljajte od ponedeljka dalje...

Preberi več


05.01.2018

AKCIJA TRENAŽERJEV IN VALJEV - omejene zaloge

Za lažje in prijetnejše preživljenje zimskih uric smo pripravili ponudbo znižanih trenažerjev in valjev, količine so omejene zato pohitite. 

Preberi več


Vsa vsebina je last JB Centra 2016 - 2017